2019. május 22., szerda

Tóth Barbara és Vida Máté kitűnő hangulatú lagzija a Paksi Halászcsárdában 2019. május 11.


Barbarával és Mátéval bő egy éve ismerkedtem meg, amikor is vőfélyt kerestek a lagzijuk levezetésére. Mivel személyesen nem ismertük egymást, ezért valaki az ismeretségi körükből bedobta a nevem számukra, és így vették fel velem a kapcsolatot. Nagyon szépen köszönöm így utólag is, annak a számomra ismeretlen embernek az ajánlását, akin keresztül egy nagyon kedves párt ismerhettem meg Barbi és Máté személyében. Mivel volt elég időnk, ezért gondosan megterveztük a koreográfiát. Közben Pakson a házasságkötő termet felújíttatja az Önkormányzat, és a szakik nem készültek el határidőre munkával, ezért alternatív helyszínt kellett választani az esküvői ceremónia lebonyolítására. Valami megérzés folytán bő két órával korábban érkeztem Paksra, majd az autót levittük a Képtárhoz. Ott megkértem Ricsit, Máté bátyját, hogy mérjük meg pontosan Barbara szülői háza, valamint Képtár közötti távolságot. Pont plusz féltávval hosszabb, mint amivel eredetileg számoltunk. Azonnal felhívtam Barbit, hogy előrébb kell hozzuk a kikérést 10 perccel, hogy biztonságban odaérjünk az esküvő helyszínére gyalog. És milyen jó, hogy így tettünk, mert kényelmesen odaértünk a kezdésre. De ne szaladjunk ennyire előre, mert előbb vőlegény kikérés volt, ahol a szülőktől a testvértől és a nagypapától elköszönt az ifjú férjjelölt:-). Majd elmentünk a lányos házba, ahol zeneszóval kikértük a menyasszonyt. Persze nem gördített akadályt Krisztina, Barbi nővére, mint tanú a lánykiadás elé, de megígértette Mátéval, hogy e gyönyörű lányt élete végéig szeretni fogja.

Ez megtörtént, aztán Barbi szülőköszöntőjére került sor. Végigjárta a családját, majd mindenkinek adott két puszit és a végén felkötötte a vőfély botjára a szalagot, ezzel felvettem a hivatalom.

Az utcai kísérést Merényi Péter barátom vezette. Nagyon jó volt zeneszóval végigvonulni Pakson. Aztán elérkezett az esküvő ideje. Én aki megannyi esküvőt láttam már életemben, nekem külön tetszett, hogy kihasználta az anyakönyvvezető az időkeretet, és egy szép kerek gondolatsort tolmácsolt immáron az ifjú házasoknak. Esküvő után gratuláció, közös fotó, csokordobás, harisnyakötő eldobása mind-mind a hagyomány része. Ez is ki lett pipálva, majd családi fotózásokra került a sor.



Ezután az ifjú pár felvezetésével elindultunk a Halászcsárdába, ahol már a mohácsi Joy zenekar behangolt, így várták a násznépet. Mielőtt beléptünk az étterembe a fiatalok kivágták a lepedőbe rajzolt szívet, ezzel jelezve, hogy beléptek a házasságba.


Aztán a táncparketten a pohárköszöntő után a nyitó tánc következett.  Először egy szolid tánc, majd..

A fiatalok készültek egy kis meglepivel, mivel mind a ketten a kosaraztak korábban, és nem állt távol tőlük a labda bűvölése, így egy interaktív táncot mutattak be kosárlabdával. A jelenlévőknek tetszett, nem volt kérdés, mert hangos taps követett a produkciót. Kisvártatva a vacsora következett.


Máté, rövid köszöntővel kedveskedett a vendégeknek, majd átvettem a szót tőle, és a vacsora fogásait beköszöntöttem. A vacsora finom volt. Wolf úr, már régi motoros a szakmában,  úgyhogy a vacsorára senkinek panasza nem lehetett. Kiszolgálás magas színvonalú volt. Majd hamupipőke tánccal nyitottuk meg a bulit. Azonnal megtelt a táncparkett. A zenekarunk, pedig tőlük megszokott módon, magas színvonalon játszottak. Nagyon jó volt a hangulat, ezért egy kicsit eltoltuk a tortaszeletelést is, nem volt szívem megszakítani a táncmulatságot. A torta oldalán meg volt jelölve a megismerkedésük időpontja, a lánykérés ideje, és az esküvő időpontja. Nagyon ötletes volt,  mindenki látta, hogy ez egy igazi szerelem a fiatalok között, mert minden eseményt nagyjából ugyanarra az időpontra időzítettek, egy-egy év különbséggel.


Majd ismét elindult a tánc és meg sem álltunk a gyertyafény keringőig. Amikor gördülékenyen megy a táncmulatság, akkor gyorsan elmegy az idő. Hát itt is ez történt. Aztán a gyertyafénykeringővel elköszönt a párunk. Éjfélre érkeztek vissza. Közben jelezték a barátok, hogy ők beöltöznek bolond menyasszonynak. Megbeszéltük, hogy mikorra készüljenek el. Amikor a menyecsketánc véget ért, azonnal megérkeztek a "török" vendégeink, akik tovább szórakoztatták a nagyérdeműt. Mivel nagyon jó ütemben érkeztek a "hívatlan vendégek", ezért egyre emelkedő fergeteges hangulatot kovácsoltak a helyszínen. Régóta nem láttam ekkora bulit kikerekedni a bolond menyasszonytáncból.

Aztán éjféli vacsora következett. Majd gépész végzettségű vőlegénynek az ismeretei bővítése céljából egy műszaki leírást tolmácsoltam a robogója "bejáratásához". És egyben kértem a vendégeket, hogy: Azért vannak a jóbarátok... című dalra állják körbe a párunkat. Eme megható lírai szám után beindult újra a buli.

Hogy értékelem a Barbi és Máté buliját, hát úgy hogy nehéz lesz überelni. Mivel minden koncentráltan megvolt ahhoz, hogy egy emlékezetes lagzinak legyünk szem és fültanúi. Nem kellett noszogatni a vendégeket, végigtáncolták a lagzit. Persze ehhez, a Joy zenekarban partnerre leltek a vendégek. Örültem, hogy sok évnyi távlatból ismét találkozhattam velük. Merényi Péterrel, már nagyon régóta ismerjük egymást. Így nem volt nehéz együtt dolgoznunk ismét.

Mit kívánok nektek kedves legújabb Vida család? Hát, hogy a nászútról már hárman térjetek haza:-). És Szeressétek egymást ugyanúgy ötven év múlva is, mint amennyire most szeretitek egymást!

Laták János, alias Jani vőfély így látta az eseményeket Pakson, 2019. május 11-én a Halászcsárdában!






















.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése