2019. október 4., péntek

Dia és Tibi, kicsiny családias esküvője Dunaújvárosban, 2019. augusztus 31-én.

Diával és Tibivel egy Facebook csoporton keresztül ismerkedtem meg. Mikor találkoztunk éppen indultak vissza külföldre munkát vállalni. Nem ők az egyetlenek, akikkel az idén összehozott a sors, hogy hazánktól kisebb-nagyobb távolságra keresik a boldogulást:(.

Az első megbeszélést követően szerződést kötöttünk, majd a nyaralásból hazatérve július közepén megbeszéltük a koreográfiát. Mindent letisztáztunk, és vártuk a nagy napot.

Még soha nem fordult velem elő, hogy ne érjek bőven a kezdés előtt oda, a helyszínre, de egy szerencsétlen konstelláció miatt a kikérés tervezett kezdése előtt öt perccel korábban érkeztem. A Budapestről kivezető 6-os bedugulva, Budafok lezárva a borfesztivál okán. Én meg frászt kaptam, amire ki tudtam jutni a városból. Hála istennek traffipax nem volt az autópályán, mert azt hiszem bőven kinyithattam volna a pénztárcámat.

Azért a kikérés így is rendben lezajlott. Szépen elbúcsúztattuk a szülőktől előbb a vőlegényt, majd a menyasszonyt. Némi huza-vona, azért akadt a tanú részéről, hogy Tibinek meg kellett ígérnie anyósának, hogy e gyönyörű lányt élete végéig szeretni fogja. Természetesen Tibi, ezt csípőből rávágta, hogy igen, erre egy vaskos tapsot kapott a násznéptől. Ami nekem nagyon tetszett még, hogy a maroknyi násznép a verseimet egy-egy rövid tapssal jutalmazta, nagyon jól esett hozzá kell tegyem.

A násznéppel elindultunk a házasságkötő terembe, ahol egy szép anyakönyvvezetői szertartásnak lehettünk szem-, és fül tanúi. Részemről elhangzott - a szülőköszöntés során- a virágátadó vers. Azt láttam a szülők arcán, hogy nagyon jól esett nekik a vers mondanivalója.


A rövid gratuláció és családi fotók elkészítése után elmentünk az Apostol Pinceborozóba, amely terem ennek a kicsiny násznépnek pont elég volt., és könnyen belakta a vendégsereg.

Nem hagyományos pincér kiszolgálás volt a buliban, hanem cateringben megérkezett a vacsora, és svédasztalos megoldásban a vendégek kedvükre falatozhattak, vacsora finom volt. 

Majd a vacsora végeztével nyitó tánc következett, ezt követően a szülőkkel egy-egy tánccal folytatódott a mulatság.

Aztán, hogy a buli gyorsabban pörögjön bevetettem a kis lagzikban általam alkalmazott "hölgyválasz" játékot. Az asztalokról összeszedtem a férfivendégek névjegykártyáit, majd egy tálba rakva, a hölgyvendégek húztak egy-egy névjegyet, és azzal az úrral kellett egyet táncolni. Viccesre sikeredett, különös alkalmi táncpartnereket hozott össze így a véletlen.-). Az arcokon mosolyt láttam, és így azonnal beindult a buli. A párunk Dj-t választott, Gugi Béla személyében, aki felismerve a helyzetet egy jó hangulatú bulit mixelt össze a közel negyven fős násznépnek. Azt láttam, hogy szépen halad a buli, mert nem voltak üresjáratok.

Tibi testvérével beszélgetve azt tapasztaltam, hogy mindenki felhőtlenül szórakozik. Jól érezték magukat az est folyamán a vendégek. Mivel hétfőn kezdődött a tanítás, és a násznép soraiban több pedagógus is volt, Többek között Tibi sógornője, valamint keresztanyja is, ezért minden kötelező formulát előrébb hoztunk, hogy részt vehessenek rajta, mert ugye másnap évnyitó volt a messze távolban. Tehát éjfélkor már bőven "újaszony" volt Dia:-). Az "újasszony" tánc utáni bulit is sikerült egy jól irányzott búcsúverssel, és a Nélküled című dallal megalapozni. És azt láttam: hogy kicsi lakodalom, ide vagy oda, de mindenhol hasonló módon - minden klisétől mentesen- kellene lezajlódnia minden lakodalomnak.


Hogy láttam a bulitokat Dia és Tibi? 

A Dia nagymamájával beszélgetve, azt mondta hogy: most indultatok el az élet rögös útján  együtt. Ennek bizony voltak költségei, és a lakodalmatokra már nem tudtatok nagyobb költségvetést biztosítani. Ez nem baj, sőt jobb is, mert nem a külsőségek voltak hangsúlyosak, hanem a tartalom. A tartalom meg bennetek volt, meg a vendégeitekben. Bélával közösen alátettük amit lehetett, az eredményt pedig megtapasztalhattátok, hogy emlékezetes buli volt. 

Kívánok nektek egy nagy családot, azaz a gólya nálatok is fuvaros legyen, ha lehet akkor legalább háromszor:-). Vigyázzatok egymásra a messze távolban. 

Köszönöm, hogy a kis családias esküvőtöknek én lehettem a szószólója. Én magam is jó érzéssel térhettem haza.

Laták János, alias #Janivőfély így látta a lagzitokat Dunaújvárosban a nyár utolsó hétvégéjén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése