2019. június 20., csütörtök

Anita és Márk gyönyörű esküvője, a csodálatos Takler Kúriában 2019. június 1-jén


Anita és Márk esküvőjére, Parrag Kati szekszárdi anyakönyvvezető ajánlott be, amit utólag is nagyon-nagyon köszönök neki.
Bár a családot ismertem korábbról, mert Anita testvérei, és édesapja is borász. Ki ne ismerné Szekszárdon, Prantner Ferenc szekszárdi borászt? Aztán tavaly nyáron leültünk Anitával, és az édesanyjával egy előzetes beszélgetésre. Hogy is kellene jól összeállítani a koreográfiát, mire kell figyelni stb... Majd októberben újra leültünk beszélgetni, de már a vőlegény bevonásával, hogy milyen irányt szabjunk az események menetének. A koreográfiát megbeszéltük, azon nagyon javítani nem is kellett, így vártuk a nyár első napját, június elsejét:-) Az időjárás kegyes volt hozzánk nem volt túlzottan meleg,  azonban fújt a szél, de ennyi kis kellemetlenség belefért, az előző napi esős időjárást követően. 


A gyönyörű Takler Kúria épületegyüttese maga nemében nagyon egyedi, és kellemes környezetet biztosít, ilyen felemelő családi rendezvények megtartásához. Mielőtt kikértük a menyasszonyt néhány mondattal bemutatkoztam a násznépnek, bár a szekszárdi násznép nagy része ismert is korábbról. De a lényeg nem ez volt, hanem az, ha az örömapa alulméretezte volna esetleg a Prantner bor mennyiségét a lakodalomban, akkor azonnal kinyittatom a Takler pincét, mert ma itt borból nem lehet hiány. Persze, erre nem került sor, mert a pincészet zászlós borainak szortimentjében minden vendég megtalálta a maga kedvére valót. Azért volt némi kacagás ezen mondatok hallatán, de hát ennyivel adósok voltunk, hogy a vendéglátó borászatot is megemlítsük:-). Előbb vőlegény kikérés volt, aztán jött a lánykérés. Itt azonban Gery, Anita bátyja, mint násznagy nem adta első szóra a menyasszonyt. Azt mondta Márknak, hogy benősülni készülsz egy borász családba, akkor illene tudni, hány rügyre metsszük vissza a szőlővesszőt? Ezzel azonnal nevetésbe tört ki a vendégsereg. Márk adott választ a kérdésre, ha nem is volt pontos a válasz, de Gery folytatta, hogy januárban várlak a szőlőben egy metszőollóval a kézben. Megmutatjuk, hogy kell ezt csinálni:-). Nos eme közjáték után a násznagyunk bemutatta a menyasszonyt, akit minden vendég megtapsolt. Anita egy gyönyörű csipkeruhába öltöztette magát erre az ünnepi alkalomra, ezzel tisztelte meg a vőlegényt az esküvőre. 

Annak rendje és módja szerint, szépen elbúcsúztattuk szüleitől, testvéreitől és azok családjaitól is Öt, majd a vőfélyszalag tűzés következett. Nagyon gyönyörű szalagot kaptam, amit Márk nagymamája horgolt erre a különleges eseményre. 


Akkor kitettem a szalag fényképét a Facebookra, hogy engem itt nagyon vártak vőfélynek. Rengeteg üzenetet kaptam, hogy nagyon szép a szalag. Azt megígérhetem nektek, hogy ez a szép szalag életem végéig díszíteni fogja a vőfélybotomat. 

A kikérő után átadtam az ifjú párt a Takler Kúria teraszán várakozó, Parrag Kati anyakönyvvezetőnek, aki már javában készült a Anita és Márk esketésére. Már sokszor hallottam Katit esküvői beszédet tartani, de megint újat mondott. És bizony nagyon szívhez szóló gondolatsort közvetített a fiatalok számára. Meg kell valljam, engem is meghatott, főleg a szülő köszöntői beszéde, amihez az alapgondolatokat az ifjú pár szolgáltatta. Igen, így kell egy jó családban nevelkedni, ahogy a fiatalok felnőttek. És nagyon tartalmas útravalót kaptak a családjaiktól, amit jó volt hallani. 

Továbbá új rekordot állított fel anyakönyvvezetőnk.-), mert stopperrel mértem az időt, az esküvő kerek 35 percet tartott. Ilyen tartalmas beszédet, rajta kívül egy anyakönyvvezetőtől hallottam korábban, - azóta nyugdíjba vonult-, Sas Erzsitől lehetett még hasonlót hallani. Szóval az esküvő nagyon gyönyörű volt. Mindkét fiatalon sugárzott a boldogság, mi pedig örülhettünk egy szép esküvőnek. 


Ezután átvettem a násznép irányítását, majd pezsgős köszöntéssel egybekötve, gratuláltak a meghívott vendégek, immáron legújabb Buda családnak. Ezután a családi fotózásokra került a sor. Ami után elindult a lakodalom. Azaz az ifjú pár a masnis szalag széthúzásával jelezte, hogy indul a lakodalmas mulatság. Az étterembe belépve szolid, azonban annál igényesebb esküvői dekoráció fogadott bennünket. Vezér színek a haragos zöld és aranysárga színek voltak, ez a színkompozíció csodálatossá varázsolta, amúgy is rusztikus Takler éttermet. Még a feleségem is megjegyezte a fényképeket nézegetve, hogy ez nem egy "habos-babos" dekoráció, hanem komoly ízléssel bír a készítője (Goóts Lilla, Liselle design). És persze a megrendelője is:-). A virágok gyönyörűek voltak, amelyeket a Magnólia virágegyetemtől rendeltek. A virágkötők előtt is le a kalappal.   


A vacsora rendben elkezdődött. Nagyon finom volt a vacsora. A Takler séfje kitett magáért, és a felszolgálás minőségével kapcsolatban sem lehetett senkinek semmiféle kifogása.  Én azt hallottam a vendégektől, hogy nagyon meg voltak elégedve, mind a kiszolgálással, mind az ételek minőségével.   

A vacsora végén Mr & Mrs játékkal alapoztuk meg jókedvet. Ismét aratott a "latákos" kérdéssor. Azóta eltelt időben, Anita külön megköszönte ezt a játékot egy üzenetben, mert az elmondása szerint azóta is emlegetik a vendégek. Szóval belekérdeztem olyan dolgokba is, amelyről ugye nem beszélünk általában, s mégis az élet szerves részét képezik:-).  Szerintem is jól sikerült ez a játék, fontos kérdésekben egybecsengő választ adott az ifjú pár. Bizony, nemcsak a vendégek törtek ki élénk nevetésbe, hanem én is. 

 
Ezután a nyitó tánc következett, ami után azonnal beindult a buli. Több játék már nem is kellett, mert a zenekar gondoskodott a jó hangulatról. Az AnyTime Music zenekar tagjai, - akik Pestről érkeztek ugyan, de szekszárdi múlttal rendelkeznek-, nem hagytak üresjáratokat. Folyamatosan ment a tánc. Gebhardt Csaba, és zenésztársai is kimagasló teljesítményt nyújtottak. 




Aztán eljött a menyasszonyi torta felszeletelésének ideje. A gyönyörű tortát előbb az ifjú pár, majd minden vendég megkóstolta. Én azt láttam, ízlett mindenkinek. A grillázstortát is összetörték, majd abból is mindenkit megkínáltak. 

A tortavágás után újra a táncparkettre invitáltuk a nagyérdeműt, és ment is a buli üveghangon. Elérkezett a gyertyafénykeringő ideje, amihez előbb egy házassági kioktató verset mondtam, majd egy gyönyörű verset a gyertyafénykeringőről. 

Az ifjú párt elengedtük átöltözni, majd menyecske táncra visszaérkezett Anita és Márk. Eltáncolták a menyecske táncot, közben leültettem a menyasszonyt, mert szegény elfáradt körbe-körbe tánctól. Kapva-kaptam az alkalmon, és megkértem Márkot, - aki diplomás masszőr  is egyben-, hogy szíveskedjen ott helyben átgyúrni a menyasszony lába szárát. Anita szerint pont jókor tette,  javasolni is szerette volna:-). 

Az éjféli svédasztalos vacsorát követően egy verssel elbúcsúztam az ifjú pártol, amely egy műszaki leírásról szólt, hogy is kell bejáratni a vőlegény új robogóját. Erre nagyon odafigyelt az Anita nagybátyja, - aki Szekszárd híres motorszerelője- is elismerően nyilatkozott, hogy ilyen szemszögből még Ő sem vizsgálta meg a motorokat:-). Majd átadtam az ifjú párt a bulinak, a zenekarunk egy gyönyörű dalt énekelt, ami megalapozta a hajnalig tartó bulit.  

Hogyan értékelem a lagzitokat? Kedves Anita, és Márk úgy, hogy az idén a tiétek volt eddig, a sok jó közül, a legjobb lagzi. 
Minek köszönhetjük, hogy ilyen jól sikerült? Elsősorban nektek, mert nem aggódtátok túl a dolgokat, partnerek voltatok mindenben, és rám bíztátok a megvalósítást. A koreográfiát sem bonyolítottátok meg, így egy igazán letisztult magas színvonalú hangulat tudott kerekedni az est folyamán. Szóval nem voltak üresjáratok, és csak ismételni tudom önmagam: egy igazi hangulatos lagzinak lehettünk a szem-, és fültanúi. 

Mit kívánhatok nektek a jövőre nézve? A gyertyafény keringő verséből idéznék egy gondolatot zárszóként: "Az élet egy nagy keringő, amely eltart a sírig. Csak az nem mindegy, hogy kivel, és  hogyan járjuk végig."  Legyen szép, és tartalmas a keringőtök az életben! Továbbá szülessen sok-sok gyerkőcötök, akiket tanítsátok meg, mind arra a jóra, amit szüleitektől, nagyszüleitektől megtanultatok Ti magatok is!


Laták János, alias Jani vőfély így látta, Prantner Anita és Buda Márk lagziját a szekszárdi lankákon elterülő Takler élménybirtokon 2019. június elsején.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése