2019. augusztus 14., szerda

Mariann és Robi fergeteges hangulatú esküvője, az "Andi presszóban" 2019. augusztus 2-án Sarkadon


Robival és Mariann-nal egy Facebook csoporton keresztül ismerkedtem meg. Robi vőfélyt keresett a csoporton keresztül, én meg olvastam hirdetését, és mivel pont egy lyuk volt a naptáramban:-), gondoltam hátha bemutatkozhatom Sarkadon, mivel még soha nem jártam ott. Robi utólag elmondta, hogy azért választott engem, mert nem voltam erőszakos, csak annyit írtam: "Ha szimpi vagyok vegyük fel a kapcsolatot, üdv Jani vőfély".

Aztán a nagy távolság miatt még húsvét előtt egy "messengeres" konferenciabeszélgetést tartottunk, ahol is eldöntötték én legyek a szószólójuk. Amit nagyon köszönök! Bár jobban szeretem, ha személyesen sikerül találkoznunk és beszélgetnünk, de Robit a családi vállalkozás leköti. Nehezen tud időt szakítani, meg a távolságot figyelembe véve, döntöttünk úgy, hogy a koreográfiát is a modern kor vívmányain keresztül oldjuk meg.

Személyesen, csak az esküvő előtt találkoztunk kb.: négy órával. Szerencsére azon az augusztusi napon kegyes volt velünk az időjárás, nem volt meleg, ami pont kapóra jött, mert a vendégek nem fáradtak el a nagy melegtől.  Időben érkeztem Sarkadra, hogy még néhány dolgot tisztázzunk, mielőtt belevágunk az események sorozatába. Mariann eléggé izgult, de megnyugtattuk, hogy minden jól fog alakulni.

Fél háromkor a kikérés következett, előbb Robit kértük ki, majd a menyasszony került sorra. Igen ám, de a násznagy úr kötötte az ebet a karóhoz, hogy: "Nem oda Buda!", először is mutassam be neki a kérőt, majd ígérje meg az anyósának, hogy Mariannt élete végéig szeretni fogja. Előbb egy álmenyasszony került bemutatásra. Robi tréfásan fogadta, annyit mondott, hogy még nem gondolkodott el rajta, bár még nagyon fiatal. Másodjára hozták az igazit, Robi hevesen bólogatott, hogy Mariann az Ő választottja. Miután egy szép verssel kikértük az arát, következhetett a lánybúcsúztató. Az egész kikérés frappánsan zajlott, majd a végén megkérdeztem a násznagy urat, hogy elfogadnak e vőfélynek, mert ha nem, akkor zavarjanak haza Szekszárdra, nos ott maradtam:-).



Kikérést követően a menyasszonyos autóval elmentünk az Andi presszóba, amelynek különterme ízlésesen fel volt díszítve erre a szép családi eseményre. A szabadtéri esküvő előtt, bő egy órás vendégvárás alkalmával minden érkező vendéget, vendégváró falatokkal fogadtak. 


Az idő tova szaladt, pontosan a koreográfia szerint felcsendült a bevonuló zene, és elkezdődött a csodás szabadtéri esküvő. A szülőköszöntéshez még egy verset szavaltam a szülők tiszteletére, hogy az amúgy is emelkedett hangulat, még ünnepélyesebb legyen. A szertartás után gratuláció, közös fotó, csokordobás, és harisnyakötő elkapás következett. Bár nagy tér nem volt, de a legények szétrebbentek, majd vőlegényünk gondolt egyet. Elővett a mellényzsebéből egy féldecis whisky üvegcsét, amit rákötött a nemes ruhadarabra, na így már volt hazafutás a ruhadarabért:-). Ezután következett az irányított családi fotózás, azaz az ifjú pár által korábban összeállított névsor alapján gyorsítottunk a fotózás menetén.
 
Elkövetkezett a lakodalom megnyitása. Kedves párunk egy nemzeti színű szalagot vágott át, amellyel le volt kötve az étterem bejárata, s ezzel jelt adtak a hajnalig tartó mulatozásnak. Bent egy pohárköszöntőt követően, a kalácstöréses játék következett, majd a nyitótáncot járta el párunk. Kalácstörés során Mariann szakította a nagyobbat, hivatalosan Ő viselheti a nadrágot:-). A nyitó tánc egy szépen megtanult koreográfia volt, amit nagyon gyönyörűen előadtak. Így körünkben köszönthettük a pénteken, a "szombat esti láz" két újabb nyertes versenyzőjét!






A talp alá valót helyi fiatalokból álló "Show & Bors" zenekar szolgáltatta. A huszonéves srácokból, és egy szem lányból álló együttes nagyon színvonalas zenét szolgáltatott. Ritkán fordul elő, hogy vacsora előtt úgy kellett lelőni  a bulit, hogy a vacsora következzen. Szerintem nagy jövő áll a csapat előtt, mert amit végig produkáltak, az messzemenőkig csillagos ötös.

A vacsora előtt még Robit felkértem egy pohárköszöntőre, amin a vendégek egyet mosolyogtak. A vacsora finom és bőséges volt. A kiszolgálás is magas színvonalú volt. Manapság már ritka, hogy pörkölt is legyen vacsorára, de nagyon ízletes volt ez magyaros étel, én úgy gondolom. Vacsora közben még egy pohárköszöntőt elszavaltam, amelyben a "gólyahírekre" célozgattam az újdonsült házaspárnak.

A vacsora végén a Mr & Mrs önismereti játékot vetettük be, amely megint nevetésre késztette a nagyérdeműt. Az első zenei blokkot, a házaspáros tánccal nyitottuk, aztán elindult a buli úgy igazán. Szerintem olyan nem volt, hogy valaki ült volna. Mindig dugig volt a táncparkett.


A menyasszonyi torta beköszöntését is eltoltuk egy kicsit, mert annyira jó hangulat volt, nem akartam a lendületet megtörni. A menyasszonyi torta nagyon fincsi volt, és nagyon dekoratív.




Mint, a helyi kémeim jelentették, a vendégsereg sorai között ott volt a helyi horgászegyesület grémiuma és színe - java. Kihasználva a helyzetet, a horgász monológgal nyitottuk a következő zenei blokkot. Azon nagyot kacagott mindenki, majd a nagy hohoho... horgász zenéjére beindult ismét a vendégkoszorú.

Gyorsan elszaladt az idő, éjfélkor a menyasszonytánc következett. Az ifjú pár eljárta táncot, összegyűjtötte a nászajándékot, és a kötelező pénzsöprés után átöltöztek. Egy óra magasságában bemutattuk az új asszonyt a vendégeknek. Nemsokára egy szép elköszönő verset szavaltam számukra. Ezt követően átadtam az ifjú párt és a násznépet a zenekarnak, akik a Nélküled című dalt énekelték az ifjú párnak, és a körülöttük álló násznépnek. Mivel körbe állta a násznép az új házasokat, a vonatozás következett., amivel megalapoztuk a hajnalig tartó jókedvet.


Hogyan értékelem a lakodalmatokat Mariann és Robi? Hát úgy, hogy magam sem gondoltam volna, hogy nincs kedvem hazamenni:-) Szóval olyan hangulatú buli volt, amit exportálni kellene az összes lagziba. És ezt most komolyan mondom! Visszanézve a Facebookos élő bejelentkezéseimet, pontosan visszatükrözi az általam leírtakat. Szeretném megköszönni ismét, hogy mellettem tettétek le a voksotokat. Így legalább eljuthattam a keleti országhatár közelébe Sarkadra, ahol 48 éves fejemmel még nem jártam:-). Nagyon kellemes társaság volt a násznépetek, öröm volt veletek együtt ünnepelni.

Mit kívánhatok másfél hét távlatából? Azt, hogy legyen türelmetek egymáshoz egy életen át, legyetek olyan kedvesek, mint ahogy velem bántatok. És gólyahíreket szeretnék hallani!

#LatákJános, alias #Janivőfély így látta a Ti esküvőtöket Sarkadon, az Andi presszóban 2019. augusztus 2-án.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése