2018. augusztus 11., szombat

Natália és Dávid esküvője, Poroszló 2018. július 28.


Egy kilenc hetes maratoni vőfélyszolgálat első állomása Poroszló, Nati és Dávid esküvője.

Natival és Dáviddal az Interneten ismerkedtem meg, ahol Nati feladott egy hirdetést... Vőfélyt keresett az esküvőjük lebonyolítására. Véletlenül olvastam a bejegyzését, és jelentkeztem a nemes feladatra. Aztán egy szombati napra tűztük ki az első találkozót, ahol megismerkedtem a párral. Mint megannyi magyar család mintájára, Dávid is külföldön dolgozik, így a lakodalom részleteinek kidolgozását a modern kor eszközeivel oldottuk meg Messenger stb.... De az utolsó egyeztetésre Dávid is megérkezett, így közösen tudtuk az végleges forgatókönyvet kidolgozni.

Elérkezett a nagy nap. Az idő egy kicsit szomorkás volt, így izgultunk a szabadtéri esküvő megrendezése miatt, de mégis csak kegyes volt hozzánk szent Péter, mert csak néhány csepp eső esett, ami nem zavarta az esküvő lebonyolítását. Az esküvő a Tisza-tóba benyúló mólón került megtartásra, ami különlegessé tette az eseményt. Részemről szülőköszöntő verset mondtam a virágátadáskor az ifjú párunk nevében a szülőknek. Az anyakönyvvezető is gyönyörű beszédben üdvözölte immáron új családot. Szóval megható volt a ceremónia, ehhez nem férhet kétség. 


Aztán a gratuláció, közös fotó következett fehér galambok reptetésével egybekötve, ami tovább emelete az esemény magával ragadó hangulatát. Ezután elmaradhatatlan csokor, és harisnyakötő eldobás következett. Mind a kettő új gazdára talált:-). Visszasétálunk a Füzes pihenőparkba, ahol kezdetét vette a lakodalom. 



A pohárköszöntő után, kalácstöréses játék következett, majd kisvártatva a vacsora is elkezdődött. A vacsora finom és bőséges volt. Életemben most ettem először olyan húslevest, amely enyhén köménymagos volt. Nekem annyira bejött, hogy három tányérral ettem :-). A vacsora utánra tartogatta az ifjú párunk a nyitó táncot, ahol bebizonyították, hogy tudnak táncolni. Aztán a buli elindult, nem is akár hogyan. Játék nem nagyon kellett, mert mindig tele volt a táncparkett. Azt mondtam a párunknak, hogy játék, csak akkor kell, ha nem megy a buli. Mivel ment, így nem kell fárasztani a násznépet. Részemről öröm volt ott lenni, mert ritkán megy ennyire gördülékenyen a buli.

Aztán meghoztuk a menyasszonyi tortát, amit jókedvűen felvágtak, és azt a násznép jóízűen elfogyasztotta. Én úgy láttam, hogy csak mutatóba maradt belőle. Aztán Dögös Robi, ismét nekikezdett a hangulat gyártásnak. Éjfélig meg sem állt a buli. Ilyenkor kötelező köröket a mi párunk is végigjárta, azaz a menyasszony táncot. Aztán átöltözés, az új asszony beköszöntése jött sorba, majd éjféli vacsora következett. Az éjféli vacsora után ismét elindult a buli és tartott sokáig. Mivel egy pihenő parkban volt a lagzi, a szálló vendégeknek nem nagyon tetszett a hangos zene, és ebből aztán lett egy kis konfliktus, de túlléptünk a dolgon és mulatoztunk tovább.

Magam részéről jó szájízzel jöttem el Poroszlóról, és kívánok Natinak és Dávidnak boldog házasságot, és egy kocsideréknyi pulyát. 

Laták János alias Jani vőfély így láttam az esküvőtöket.

1 megjegyzés: